Plannen - Reisverslag uit Valburg, Nederland van Wollie - WaarBenJij.nu Plannen - Reisverslag uit Valburg, Nederland van Wollie - WaarBenJij.nu

Plannen

Blijf op de hoogte en volg Wollie

07 Mei 2015 | Nederland, Valburg

Nou, daar issie dan: het eerste reisverhaaltje. Eigenlijk waren we helemaal niet van plan een website of blog bij te gaan houden. Dat hielden we vol bij de eerste persoon die ernaar vroeg, ook nog bij de tweede, maar vanaf de derde ga je twijfelen. Toen de teller rond de veertig stond, hebben we er toch maar aan toegegeven :-).

"Vertel, wat gaan jullie precies doen?!?!" Goede vraag, want het antwoord is niet zo simpel. Sommige mensen gaan op wereldreis, andere gaan emigreren, weer andere doen een stage in het buitenland etc. En wat gaan wij doen: een beetje van alles, en toch ook weer niet ;-).

Het begon allemaal met het idee een tijdje in het buitenland te gaan werken om erachter te komen hoe dat is. Maar er is heel veel buitenland, dus wat kies je? Engelstalig leek ons een goed idee, warmer dan Nederland (sterke voorkeur van Linda) en niet te dichtbij. De shortlist bestond daarom al snel uit Amerika en Australië.

In oktober 2014 zijn we op vakantie geweest naar Amerika en hier werden onze verwachtingen overtroffen, dus eerst maar eens daar proberen. Nu bleek al snel dat het niet eenvoudig is om in de VS te mogen werken. Na enkele maanden besloten we dat een visum voor Amerika regelen niet op korte termijn mogelijk was en verlegden onze blik naar Australië.

En als je dan toch zo ver weg gaat, waarom dan niet eerst wat stops in Azië maken? Zeker als je toch allebei geen baan meer hebt, heb je hier voldoende tijd voor. Zo kwamen Japan, Zuid-Korea en Vietnam in beeld. Met een beetje speuren naar gunstige vliegtickets, kwam daar een overstap in Dubai bij. En op basis van plaatjes hebben we Vietnam ingewisseld voor Indonesië. Logisch toch :-)?

En toen ging het hard: We boekten de tickets, namen ontslag, zegden ons appartement op, gingen inentingen regelen, verkochten Linda's auto, sloegen ons meubilair op in Nijmegen en gingen nog twee weekjes in Valburg slapen. En op 17 mei vertrekken we dan.

Zo, nu zijn jullie weer bij. We zijn van nature geen schrijvers, dus of er complete epistels zullen komen betwijfelen we, maar we doen ons best om zo nu en dan iets te laten zien.

• 09 Mei 2015 - 08:30

Ellien:

Hoi Wollie,
    Nou ik ben blij dat jullie aan reisverslagen gaan doen. Hartstikke leuk! Bovenstaand eerste verslag maakt dat ik uit zie naar meer verslagen. Sommige mensen zullen groen van jaloezie deze verslagen lezen (vooral diegene die net begonnen zijn met een nieuwe Uitdagende Baan).
    Hartelijke groet,
    Ellien

• 09 Mei 2015 - 09:52

John Smeeman:

Wij wensen jullie veel reis plezier dit pakken ze je nooit meer af wat een lef zorg alleen dat je de
    accu vol houdt ivm pech of ziekte veel plezier afz John Marianne

• 11 Mei 2015 - 14:45

Koen:

Hoi Wouter en Linda,

helaas je niet meer gezien op je laatste werk-/aanwezigheidsdag in 't Zwolsche. Maar nogmaals (of voor het eerst?!) heeeeel erg veel plezier tijdens dit grote avontuur!

Prettige samenwerking etc. was geheel wederzijds maar dat had je al wel in de gaten.

Enjoy and have fun!

Koen.

• 12 Mei 2015 - 19:12

Martijn:

Wouter en Linda,
    Heel veel plezier en geluk op dit avontuur. Ik ga het volgen.
    Groet
    Martijn

• 16 Mei 2015 - 19:53

Mieke En Bert:

Hoi jongelui,

Leuk dat jullie toch besloten hebben om een reisverslag te gaan maken.
    Wij zullen het graag lezen.

Voor morgen alvast een goede start gewenst in Dubai en hopelijk mogen
    we al snel een update ontvangen.

Cheers,
    Mieke en Bert.

• 17 Mei 2015 - 08:19

Jessica:

Veel plezier en pas goed op elkaar! xxx

• 17 Mei 2015 - 22:05

Paul En Wilma:

Als het goed is zijn jullie nu op dit tijdstip geland in Dubai.
    Een fantastische reis die vanaf nu op niet nederlandse grond gaat verder gaat.
    Heel veel succes en plezier

• 20 Mei 2015 - 10:02

Jeroen:

Tijd voor het eerste verslag... ;-)

• 20 Mei 2015 - 13:57

Durk, Frank En Koen:

Hoi Wouter en Linda,

Jullie zijn nu al drie dagen op pad. Hoe bevalt het? Goede reis gehad? Hoop binnenkort jullie eerste rijsverslag hier te mogen bewonderen.

Greetings uit Zwolle